Nieruchomości mieszkalne

Obsługa administracyjna

\

Rejestracja Wspólnoty Mieszkaniowej we właściwych urzędach oraz założenie rachunku bankowego dla Wspólnoty, bieżąca aktualizacja danych rejestrowych.

\

Sporządzanie audytu przejętej dokumentacji w zakresie jej kompletności oraz zaleceń do zmian zakresu umów, przyjęcia niezbędnych regulaminów czy zmian treści uchwał.

\

Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali, danych adresowych oraz wielkości przysługujących im udziałów w nieruchomości wspólnej oraz ich aktualizowanie.

\

Organizacja zebrań właścicieli lokali oraz zapewnienie ich obsługi, przeprowadzanie głosowań w trybie indywidualnego zbierania głosów, w tym zapewnienie platformy do głosowania poprzez portal oraz aplikację mobilną.

\

Organizacja w trybie on-line, hybrydowym lub stacjonarnym spotkań z właścicielami w częstotliwości uzgodnionej z klientem.

\

Reagowanie na sytuacje nagłe na terenie Wspólnoty w tym powstałe awarie lub stany zagrożenia mienia, nadzór nad usuwaniem awarii zaistniałych na terenie nieruchomości, zabezpieczeniem nieruchomości w trakcie awarii oraz usuwaniem ich skutków.

\

Podpisywanie i rozwiązywanie umów z usługodawcami świadczącymi usługi na terenie nieruchomości w tym zbieranie i porównywanie ofert, ustalanie zakresu zlecenia, nadzór nad firmami świadczącymi usługi na terenie nieruchomości w tym: w zakresie sprzątania, utrzymywania zieleni, odśnieżania nieruchomości, konserwacji urządzeń  i instalacji oraz inne usługi.

\

Komunikacja z właścicielami lokali w zakresie zarządzania nieruchomością.

\

Korespondencja z urzędami, kontrahentami, członkami wspólnoty oraz jej bieżąca, elektroniczna ewidencja.

\

Bieżący nadzór nad jakością świadczonych usług w nieruchomości oraz podejmowanie działań w celu poprawy jakości tych usług.

\

Egzekwowanie usterek części wspólnych nieruchomości od dewelopera, wykonawców prac remontowych, bieżące zlecanie niezbędnych napraw.

\

Kontrola i nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw mediów: energii elektrycznej, gazu, ciepłej i zimnej wody, centralnego ogrzewania oraz wywozu śmieci.

\

Dostępność 24/7, 365 dni w roku w sytuacjach awaryjnych.

Obsługa techniczna

\

Przeprowadzenie przeglądu technicznego określającego stan nieruchomości na dzień jej przejęcia, zalecane prace remontowe i modernizacyjne.

\

Przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości oraz jej bieżące uzupełnianie.

\

Założenie oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego (KOB) zgodnie z przepisami prawa budowlanego, w tym w formie cyfrowej.

\

Przeprowadzenie digitalizacji dokumentacji powykonawczej w zakresie niezbędnym do bieżącej eksploatacji.

\

Zlecanie lub wsparcie przy wyborze przez klienta wykonawcy przeprowadzających w odpowiednich terminach przeglądów nieruchomości zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

\

Dopilnowanie, aby ich zakres i zawartość były zgodne z przepisami oraz by wykonane zostały przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.

\

Organizowanie innych przeglądów, sprawdzeń oraz czynności serwisowych nieruchomości i zainstalowanych w niej urządzeń, wymaganych przepisami, zawartymi umowami oraz koniecznością zapewnienia bezpiecznej eksploatacji nieruchomości.

\

Organizowanie wykonywania prac remontowo – modernizacyjnych w tym doradztwo, zbieranie ofert oraz nadzorowanie realizacji umów z uwzględnieniem zapewnienia pełnienia wykwalifikowanego nadzoru inwestorskiego lub technicznego nad wykonawcami.

\

Merytoryczny i formalny nadzór nad podmiotami świadczącymi usługi techniczne (konserwacja, serwisy specjalistyczne).

Obsługa finansowo-księgowa

\

Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz ewidencji zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uchwałami Wspólnoty Mieszkaniowej.

\

Prowadzenie ksiąg rachunkowych dla Stowarzyszeń powołanych do zarządzania współwłasnościami.

\

Obsługa kadrowo- płacowa osób zatrudnionych do obsługi nieruchomości.

\

Komunikacja z właścicielami lokali w zakresie finansowo-księgowym.

\

Sporządzanie planów gospodarczych oraz projekcji ich realizacji.

\

Sporządzanie projektów planów wydatków z funduszu remontowego.

\

Monitorowanie stanu zadłużenia członków wspólnoty oraz kontrahentów oraz podejmowanie działań związanych z prowadzeniem windykacji pozasądowej.

\

Nadzór nad windykacją sądową  i komorniczą w tym współpraca z podmiotami realizującymi tę windykację.

\

Doradztwo w zakresie lokowania nadwyżek finansowych posiadanych przez Wspólnotę.

Obsługa prawna

\

Opracowywanie dokumentów gwarantujących bezpieczeństwo prawne, takich jak uchwały, regulaminy i umowy.

\

Przygotowywanie opinii i analiz prawnych ułatwiających wspólnotom mieszkaniowym podjęcie decyzji nawet w najbardziej skomplikowanych okolicznościach faktycznych lub prawnych.

\

Inicjatywa w proponowaniu rozwiązań, które ułatwiają funkcjonowanie Wspólnot Mieszkaniowych lub zwiększają ich bezpieczeństwo prawne.

\

Analiza projektów umów przekazywanych przez kontrahentów Wspólnot Mieszkaniowych oraz udzielanie rekomendacji zapewniających ochronę interesu Wspólnot Mieszkaniowych.

\

Zapewnienie aktualnej wiedzy dotyczącej prawa wspólnot mieszkaniowych dzięki newsletterom przekazywanym przy każdej istotnej zmianie przepisów oraz propozycje rozwiązań mających na celu zgodność z nowymi przepisami.

\

Przygotowanie dokumentów zapewniających przyjęcie przez Wspólnoty Mieszkaniowe rozwiązań i procedur zgodnych z przepisami ochrony danych osobowych (w tym w zakresie monitoringu).

\

Kompleksowe przygotowanie i reprezentowanie Wspólnot Mieszkaniowych w razie sporu z wykonawcami, usługodawcami lub deweloperem – zarówno na etapie sądowym, jak i przedsądowym.

\

Reprezentowanie Wspólnoty w sprawach związanych z zaskarżaniem uchwał Wspólnot Mieszkaniowych.

Ubezpieczenie

\

Pomoc przy ustaleniu i ewentualnym uaktualnieniu sum ubezpieczenia Majątku Wspólnoty Mieszkaniowej do celów ubezpieczeniowych.

\

Organizacja ubezpieczenia nieruchomości w zakresie AllRisk (czyli od wszystkich ryzyk) oraz od odpowiedzialności cywilnej Wspólnoty Mieszkaniowej ze szczególnym uwzględnieniem zakresu ubezpieczenia, jego dopasowania do potrzeb i oczekiwań danej Wspólnoty Mieszkaniowej.

\

Organizacja ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej.

\

Zgłaszanie zauważonych szkód w majątku Wspolnoty Mieszkaniowej.

\

Dbałość o ciągłość polis ubezpieczeniowych.

\

Nadzór nad postepowaniami likwidacyjnymi, w tym udział w ewentualnych oględzinach miejsca szkody, kompletowanie dokumentacji do ewentualnej szkody, prowadzenie korespondencji z ubezpieczycielem, składanie odwołań i wniosków do Zakładów Ubezpieczeń przy szkodach w majątku Wspólnoty Mieszkaniowej.

\

Pomoc przy zgłaszaniu szkód w mieniu mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej przy szkodach spowodowanych z winy Wspólnoty Mieszkaniowej na szkodę Mieszkańca lub najemcy lokalu we Wspólnocie Mieszkaniowej.

Audyty nieruchomości mieszkalnych, doradztwo

\

Modernizacja nieruchomości poprzez inwestycje w odnawialne źródła energii (np. fotowoltaika), poszukiwanie rozwiązań poprawiających użyteczność nieruchomości i podwyższających wartość rynkową lokali.

\

Weryfikacja poprawności prowadzonej ewidencji finansowej.

\

Weryfikacja poprawności prowadzenia książki obiektu budowlanego i zakresów oraz jakości zlecanych czynności technicznych.

\

Weryfikacja jakości zarządzania nieruchomościami i zgodności funkcjonowania nieruchomości z przepisami prawa.

\

Poszukiwanie dodatkowych przychodów z nieruchomości, a w tym lokowanie wolnych środków finansowych, pozyskiwanie najemców nieruchomości wspólnej, tworzenie komercyjnych przestrzeni reklamowych.

\

Sporządzanie audytów bezpieczeństwa nieruchomości.

\

Sporządzanie krótko i długoterminowych planów zarządzania nieruchomością w zakresie utrzymania nieruchomości, przestrzegania przepisów prawa i uzasadnionego inwestowania w nieruchomość.

\

Sporządzanie raportów i analiz dot. stanu nieruchomości i funkcjonujących w niej procesów oraz wskazywanie rekomendacji w zakresie potencjalnych działań.

Liczby mówią same za siebie

OBSŁUGIWANE
NIERUCHOMOŚCI

ZADOWOLONYCH
KLIENTÓW

TYSIĘCY M2
OBSŁUGIWANEJ POWIERZCHNI

Aplikacja Weston

Chcesz sprawdzić dokumenty, zgłosić sprawę lub usterkę, skontaktować się administratorem Twojego budynku?

Wszystko czego potrzebujesz znajdziesz w naszej Aplikacji!