Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU WESTON.PL
ORAZ APLIKACJI WESTON

(wersja obowiązująca od dnia 23.02.2024 roku)


SPIS TREŚCI

  1. DEFINICJE
  2. INFORMACJE OGÓLNE
  3. ADMINISTRATOR DANYCH I KONTAKT
  4. ZAKRES ZBIERANYCH DANYCH
  5. ŹRÓDŁO DANYCH OSOBOWYCH
  6. CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
  7. OBOWIĄZEK LUB DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH
  8. PRAWO DO WYCOFANIA ZGODY
  9. UPRAWNIENIA WYNIKAJĄCE Z RODO W ZAKRESIE PRZETWARZANYCH DANYCH
  10. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA
  11. CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
  12. PRZEKAZYWANIE DANYCH
  13. DANE, DO KTÓRYCH APLIKACJA WESTON MA DOSTĘP
  14. PLIKI COOKIES

—-

DEFINICJE

  1. Administrator – WESTON spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Postępu 10 lok. 140, 02-676 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001090206, NIP: 5213655986, REGON: 146879826.
  2. Aplikacja Weston – autorska aplikacja mobilna stanowiąca własność Administratora, mająca na celu usprawnienie komunikacji z mieszkańcami i funkcjonowanie wspólnot mieszkaniowych, udostępniana przez Administratora wspólnotom mieszkaniowym, z którymi współpracuje Administrator na podstawie odrębnych stosunków prawnych. Aplikacja Weston jest dostępna online w Serwisie poprzez Panel klienta lub do pobrania w wersji mobilnej na urządzenia mobilne poprzez Google Play lub Apple Store bezpłatnie dla wszystkich wspólnot mieszkaniowych współpracujących z Administratorem.
  3. Panel klienta – funkcjonalność umożliwiająca uprawnionemu Użytkownikowi zalogowanie się do Aplikacji Weston poprzez odnośnik zamieszczony w Serwisie.
  4. Pliki Cookies – krótkie informacje tekstowe tzw. „cookies”, zapisywane w urządzeniu elektronicznym Użytkownika za pośrednictwem przeglądarki internetowej podczas korzystania z Serwisu, przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone do korzystania z Serwisu.
  5. Polityka prywatności – niniejszy dokument obejmujący politykę prywatności Serwisu oraz Aplikacji Weston.
  6. Regulamin – „Regulamin serwisu weston.pl wraz z warunkami korzystania z aplikacji Weston”.
  7. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  8. Serwis – strona internetowa Administratora, znajdująca się pod adresem URL: https://www.weston.pl/ wraz ze wszystkimi podstronami, administrowana przez Administratora.
  9. Usługa – usługa świadczona w Serwisie w postaci elektronicznej. Katalog Usług świadczonych w Serwisie znajduje się w Rozdziale II ust. 4 Regulaminu.
  10. Użytkownik – każda osoba korzystająca w jakikolwiek sposób z Serwisu lub Aplikacji Weston.

INFORMACJE OGÓLNE

Niniejsza Polityka prywatności skierowana jest do Użytkowników Serwisu oraz Użytkowników Aplikacji Weston. W Polityce prywatności zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych osobowych Użytkowników, a także danych o Użytkownikach, które są pozyskiwane za pośrednictwem Plików Cookies oraz podobnych technologii.

ADMINISTRATOR DANYCH I KONTAKT

Administratorem danych osobowych Użytkownika, wprowadzonych do Serwisu lub Aplikacji Weston, jest WESTON spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Postępu 10 lok. 140, 02-676 Warszawa, adres e-mail: biuro@weston.pl, tel.: 228452040. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych Użytkownika przez Administratora można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych Administratora, adres e-mail: biuro@weston.pl.

ZAKRES ZBIERANYCH DANYCH

  1. W trakcie rejestracji w Aplikacji Weston, zarówno poprzez Panel klienta za pośrednictwem Serwisu, jak i w aplikacji mobilnej, Administrator może domagać się podania przez Użytkownika danych osobowych identyfikacyjnych w postaci loginu i hasła w celu realizacji usług świadczonych przez Administratora w Aplikacji Weston.
  2. Administrator w ramach Aplikacji Weston dysponuje danymi Użytkowników (w postaci imienia i nazwiska, adresu lokalu, danych o wysokości opłat we wspólnocie i wysokości dokonanych wpłat, numeru rachunku lokalu, numeru księgi wieczystej, informacji dotyczących głosowania nad uchwałami we wspólnocie oraz zapytań kierowanych przez Użytkowników do wspólnoty) pozyskanymi na podstawie odrębnych umów, w związku z obsługą wspólnot mieszkaniowych, od podmiotów będących administratorami tych danych, które to dane Administrator przetwarza na zasadach określonych w umowach łączących go z tymi podmiotami.
  3. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika zgodnie z RODO oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Administrator gromadzi także dane związane z aktywnością Użytkownika w Serwisie, o czym szczegółowo mowa jest w Rozdziale XIV niniejszej Polityki prywatności.

ŹRÓDŁO DANYCH OSOBOWYCH

  1. Jeżeli Użytkownik kontaktował się z Administratorem, dane osobowe zostały udostępnione Administratorowi bezpośrednio od Użytkownika.
  2. Jeżeli dane Użytkownika zostały przekazane przez podmiot będący administratorem tych danych na podstawie innego stosunku prawnego, to źródłem danych jest ten podmiot (tj. wspólnota mieszkaniowa, której dany Użytkownik jest członkiem).

CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe Użytkownika mogą być przetwarzane w celu:
    1. świadczenia Usług w Serwisie i usług w Aplikacji Weston, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO,
    2. spełnienia ciążących na Administratorze obowiązków prawnych umożliwiających realizację obowiązków wynikających z prawa polskiego, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
    3. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi ze świadczeniem Usług w Serwisie i usług w Aplikacji Weston lub z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
    4. umożliwienia korzystania z funkcjonalności Aplikacji Weston, udzielania odpowiedzi na zadane pytania i prowadzenia korespondencji, na podstawie zgody Użytkownika i prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest realizowanie żądań Użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO);
    5. prowadzenia działań marketingowych, na podstawie dobrowolnej zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

OBOWIĄZEK LUB DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH

  1. Podanie danych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie może utrudnić lub uniemożliwić kontakt z Użytkownikiem, a także uniemożliwić świadczenie na rzecz Użytkownika, Usług w Serwisie i usług w Aplikacji Weston.
  2. Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej Użytkowników Serwisu jest dobrowolne. Użytkownik może skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania Serwisu bez udostępniania Administratorowi informacji o wizycie Użytkownika w Serwisie. Korzystanie z trybu incognito, a zatem niepodanie danych, nie ma wpływu na możliwość korzystania z Serwisu.
  3. Podanie przez Użytkownika danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.
  4. Przesyłanie przez Administratora informacji handlowej na wskazany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej wymaga uzyskania uprzedniej zgody Użytkownika w tym zakresie.

PRAWO DO WYCOFANIA ZGODY

Zgodę na przetwarzanie danych, Użytkownik może wycofać w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem. Wycofanie zgody może utrudnić lub uniemożliwić kontakt z Użytkownikiem, a także uniemożliwić świadczenie na rzecz Użytkownika, Usług w Serwisie i usług w Aplikacji Weston i nie wpływa na czynności dokonane do czasu jej wycofania.

UPRAWNIENIA WYNIKAJĄCE Z RODO W ZAKRESIE PRZETWARZANYCH DANYCH

  1. Użytkownik ma prawo:
    1. żądać od Administratora wglądu do danych osobowych Użytkownika, a także otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
    2. żądać od Administratora sprostowania lub poprawienia danych osobowych (art. 16 RODO) – w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy Użytkownik zauważy, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. żądać od Administratora usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO);
    4. żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania (18 RODO) – np. gdy Użytkownik zauważy, że dane są nieprawidłowe – Użytkownik może żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych);
    5. żądać od Administratora przenoszenia danych (20 RODO);
    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych;
    7. wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych Użytkownika do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA

Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli udostępnienie tych danych wynika z konieczności wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Podstawą udostępnienia jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny ciążący na administratorze danych osobowych). Odbiorcami danych osobowych Użytkownika mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na podstawie odrębnych dokumentów, np. umów, tj. pracownikom, podwykonawcom i zewnętrznym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora: kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty i kancelariom prawnym obsługującym Administratora.

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane do momentu, w którym dalsze przetwarzanie tych danych okaże się zbędne z punktu widzenia wyżej wskazanych celów przetwarzania danych osobowych lub do momentu wycofania zgody na przetwarzanie, gdy podstawą ich przetwarzania była wyrażona zgoda, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją wynikającego z przepisów prawa.

PRZEKAZYWANIE DANYCH

Nie ujawnimy danych osobowych Użytkownika podmiotom znajdującym się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), chyba że będą zapewnione odpowiednie standardy ochrony danych.

DANE, DO KTÓRYCH APLIKACJA WESTON MA DOSTĘP

  1. Aplikacja Weston w formie aplikacji mobilnej ma dostęp do:
    • sprawdzenia stanu sieci,
    • Internetu,
    • wibracji,
    • zapisu i odczytu plików wybranych przez Użytkownika.
  2. Uprawnienia wymagane przez Aplikację Weston w formie aplikacji mobilnej są każdorazowo prezentowane w sklepie Google Play lub Apple Store. Użytkownik podczas instalacji oraz pierwszego uruchomienia Aplikacji Weston musi zatwierdzić, że zezwala na dostęp w zakresie niezbędnym do korzystania z Aplikacji Weston, w przeciwnym razie aplikacja nie będzie działać prawidłowo.

PLIKI COOKIES

  1. Administrator informuje, iż podczas korzystania z Serwisu – za pośrednictwem przeglądarki internetowej – na urządzeniu elektronicznym Użytkownika zapisywane są Pliki Cookies.
  2. Pliki Cookies używane są w celu prawidłowego świadczenia Usług w Serwisie, w celach statystycznych oraz reklamowych. Użytkownik może zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na ten temat oraz dostosować swoje ustawienia prywatności poprzez kliknięcie przycisku „Dostosuj pliki cookies” który wyświetla się na dole, po otwarciu strony internetowej: https://www.weston.pl/. Użytkownik może również w tym samym miejscu zaakceptować lub odrzucić wszystkie Pliki Cookies, klikając odpowiednio „Akceptuję” lub „Odrzuć wszystkie” lub też zaakceptować jedynie niezbędne Pliki Cookies, klikając „Tylko niezbędne”.
  3. Użytkownik poprzez kliknięcie przycisku „Akceptuję” lub „Tylko niezbędne”, o których mowa w ust. 2 powyżej, wyraża zgodę na zapisywanie na swoim urządzeniu końcowym wszystkich lub niektórych (niezbędnych) Plików Cookies.
  4. W plikach Cookies nie są przechowywane informacje stanowiące dane osobowe Użytkowników Serwisu. Pliki Cookies nie są wykorzystywane do określenia tożsamości Użytkownika.
  5. Serwis wykorzystuje Pliki Cookies wyłącznie za zgodą Użytkownika. W wielu przypadkach przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie Plików Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  6. Użytkownik może w każdym czasie cofnąć lub zmienić zakres wcześniej wyrażonej zgody na wykorzystywanie w Serwisie Plików Cookies oraz usunąć je ze swojej przeglądarki, postępując zgodnie z instrukcją przeglądarki internetowej, z której korzysta. Użytkownik może także dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Plików Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  7. Administrator zastrzega, że ograniczenie lub całkowite odrzucenie (poprzez kliknięcie przycisku „Odrzuć wszystkie”) stosowania Plików Cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie, sposób wyświetlania treści Serwisu lub ich czytelność. W skrajnych przypadkach może zostać całkowicie zablokowane poprawne wyświetlanie stron Serwisu.
  8. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Pliki Cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator, a także podmioty trzecie.
  9. Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym Użytkownika oraz posiadają unikalny numer.
  10. Pliki Cookies zamieszczane na urządzeniu Użytkownika w związku z korzystaniem z Serwisu dzielą się na:
    • Niezbędne – te Pliki Cookies są ściśle niezbędne dla funkcjonowania Serwisu oraz świadczenia Usług wyraźnie żądanych przez Użytkownika. Można ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o tych Plikach Cookies, ale niektóre lub wszystkie elementy witryny mogą wtedy nie działać prawidłowo lub nie działać w ogóle.
    • Opcjonalne – te Pliki Cookies nie są ściśle niezbędne dla funkcjonowania Serwisu, a wykorzystywane są w celu zapewnienia większej funkcjonalności Serwisu. Ich głównym celem jest ułatwienie Użytkownikowi korzystania z Serwisu, dostosowywanie Serwisu do potrzeb i oczekiwań danego Użytkownika (personalizacja podstron Serwisu) . Mogą być one ustawiane przez Administratora lub przez zewnętrznych dostawców, których usługi zostały dodane do Serwisu. Jeśli Użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych Plików Cookies, niektóre lub wszystkie Usługi mogą nie działać prawidłowo.
  11. W ramach niezbędnych i opcjonalnych Plików Cookies, zamieszczanych na urządzeniu Użytkownika w związku z korzystaniem z Serwisu, wyróżnia się Pliki Cookies:
    • Sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te Pliki Cookies są niezbędne, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.
  12. Lista Plików Cookies zamieszczanych na urządzeniu Użytkownika w związku z korzystaniem z Serwisu:
Podmiot zamieszczający Nazwa Cookies Rodzaj Cookies Cel zapisania Cookies Okres ważności Cookies
CookieYes cookieyes-consent obowiązkowe CookieYes ustawia ten plik cookie, aby zapamiętywać preferencje dotyczące zgody użytkowników, aby ich preferencje były przestrzegane podczas kolejnych wizyt na stronie. Nie gromadzi ani nie przechowuje żadnych danych osobowych osób odwiedzających witrynę. 12 miesięcy